Visie locatie Vliet
Vertrouwen
Wij geloven dat mooi onderwijs waarin eenieder zich kan ontwikkelen, begint bij vertrouwen in jezelf en in elkaar. Wij staan erop dat iedereen die bij ons naar binnen loopt zichzelf kan zijn en zich zowel fysiek als sociaal prettig voelt. De sfeer is dan ook laagdrempelig, we spreken respectvol met elkaar en spreken duidelijk vertrouwen en verwachtingen uit. Daarnaast heeft eenieder een open houding ten aanzien van verschillen, veranderingen, andere ideeën en nieuwe ontwikkelingen. Iedereen kan zo zijn mening uiten, mooie inhoudelijke discussies voeren en we werken graag met elkaar samen. Wij zien ieder kind en geven hen een stevige sociale basis mee.
Ontwikkeling
Wij zien onze leerlingen als de leiders van de toekomst en bereiden hen hierop voor. Wij kijken constant kritisch naar wat onze leerling nodig heeft in de toekomst. We gaan geregeld met u als ouder en onze leerlingen in gesprek. We brengen onderwijsbehoeftes in kaart, stellen gezamenlijke ontwikkeldoelen en sluiten hier zo goed mogelijk op aan. Wij dragen zorg voor een heldere structuur en goede balans tussen het aanbieden van de basisvaardigheden, burgerschapsvorming en onderzoekend leren om de nieuwsgierigheid van de leerlingen optimaal te prikkelen.
Wij ontwikkelen en werken samen met experts van binnen en buiten de school om onze didactische vaardigheden aan te laten sluiten op dat wat onze leerlingen nodig hebben. Daarnaast zien wij elkaars talenten, dagen wij elkaar uit om te specialiseren en leren constant van en met elkaar. Bij ons blijft geen enkel talent onbenut!
Plezier en creativiteit
Onze school ademt creativiteit en daarmee plezier! Dit merk je al als je bij ons binnenkomt: Er is kunst zichtbaar gemaakt van uiteenlopende materialen, er is aandacht voor drama en muzikale ontwikkeling en schooljaren worden gekenmerkt door bezoeken aan musea en theater. Leerlingen en leerkrachten dagen elkaar uit om van de gebaande paden af te wijken, creatief te denken en werk op een creatieve manier vorm te geven. Wij werken hiervoor structureel samen met culturele experts en zetten didactische strategieën in om creativiteit te bevorderen.
Een gezonde omgeving geeft ook plezier en hierom hebben wij aandacht voor gezonde voeding en sport en bewegen. Naast de lessen bewegingsonderwijs zetten leerkrachten ook in de klas werkvormen in waarbij onze leerlingen fysiek in beweging zijn.