Basisaanbod
In de midden- en bovenbouw passen we steeds vaker thematisch werken toe met behulp van Code D. Deze aanpak stelt ons in staat om de lesstof op een samenhangende en betekenisvolle manier over te brengen en de leerlingen uit te dagen tot onderzoekend leren. In de middenbouw werken we daarnaast in circuitvorm, waarbij leerlingen verschillende opdrachten en activiteiten binnen het lesuur behandelen. Door telkens kort bij een onderdeel te blijven, zien we een hoge mate van betrokkenheid. Dit stelt ons ook in staat om gericht aan specifieke leerdoelen te werken en snel inzicht te krijgen in de voortgang van de leerlingen met betrekking tot de leerlijnen.
Daarnaast is coöperatief leren een belangrijk onderdeel van ons basisaanbod. Coöperatieve werkvormen zijn gestructureerde methoden die leerlingen aanmoedigen om samen te werken aan een gemeenschappelijk doel. Deze werkvormen bevorderen interactie, betrokkenheid en actieve deelname aan het leerproces.
Tot slot zijn we als school druk bezig met het implementeren van bewegend leren. Deze onderwijsmethode integreert beweging in het leerproces, wat de cognitieve functies bevordert en het leren stimuleert. Bewegend leren draagt bij aan een gezondere levensstijl en kan tegelijkertijd de leerresultaten verbeteren, waardoor het een waardevolle aanvulling is op traditionele onderwijsmethoden.